13 kwietnia 2014

Sałatka z awokado i rzodkiewki

Pojawiają się już pierwsze rzodkiewki, nie mogłam odmówić sobie połączenia ich w sałatce z awokado. Połączenia bardzo, bardzo udanego, nie tylko w sensie koloru. Miękkie, maślane awokado i lekko ostra, chrupiąca rzodkiewka, do tego garść sałaty, dressing i prażony słonecznik, niebo! Polecam jako dodatek do obiadu, lekką przekąskę lub sałatkę na świąteczny stół.



Składniki
(dla 2 - 3 osób)
1 duże dojrzałe awokado
10 większych rzodkiewek
sok z połowy cytryny
garść dowolnej sałaty, miksu sałat (u mnie po prostu roszponka)
3 łyżki oliwy/ oleju
3 łyżki dowolnej musztardy
sól
garść podprażonego na suchej patelni słonecznika

Wykonanie
Awokado kroją na pół, usuwam pestkę, wydrążam miąższ łyżką, kroję na cząstki, mieszam z sokiem z cytryny, dodaję pokrojone cienko rzodkiewki (plasterki lub półplasterki), mieszam z sałatą, polewam dressingiem z musztardy i oliwy, posypuję kilkoma szczyptami soli i prażonym słonecznikiem. Zjadamy od razu po przygotowaniu.

Oceń przepis:

9 komentarzy:

  1. wkradła się podwojona pozycja "sok z połowy cytryny" czy to po prostu całą cytrynę ciśniemy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie, połówka wystarczy, już poprawiam, dzięki :)

      Usuń
  2. Ooooooooo to ta słynna Asiu surówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, niepozorna, ale pycha, zrób koniecznie

      Usuń
    2. To hit poniedziałkowej Wielkanocy , u nas nie przetrwała nawet 5 minut i już obiecałam ,że powtórzę

      Usuń
  3. Muszę spróbować takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam, że ostatnio wszędzie króluje awokado. A ja wciąż czekam na "prawdziwą" wiosnę żeby szaleć z zieleniną i na razie wciąż objadam się curry z dyni ;)
    Przy okazji chciałabym nominować Twojego bloga do LBA. Mam nadzieję, że zechcesz przyłączyć się do zabawy :) http://kotmakota.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie testuję... Całkiem, całkiem, choć fanką awokado jednak nie zostanę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis! Nie spodziewałam sie, że awokado, rzodzkiewka i prażony słonecznik tak dobrze razem smakują :)

    OdpowiedzUsuń